Haber

Eğitim Sen, Milli Eğitim Bakanlığı’nın performansını değerlendirdi

MELTEM KARAKAŞ

Eğitim Sen Eskişehir Şube Başkanı Sertaç Durdu, Milli Eğitim Bakanlığı için 2023-2024 eğitim-öğretim yılı ilk yarıyılı için hazırladıkları karneyi açıkladı. Durdu, “Bakanlık başarısızdır çünkü Cumhuriyetimizin eğitim alanındaki kazanımları ÇEDES vb. protokollerle dini cemaatlere devredilmiştir. Onlarca çocuk işçi iş kazaları nedeniyle hayatını kaybetmiştir. Öğretmenlik Meslek Kanunu yeni eşitsizlikler yaratmıştır, eşit işe eşit ücret uygulamasına son verildi. Öğrencilerin beslenme sorunu büyüdü.”

Eğitim Sen Eskişehir Şube Başkanı Sertaç Durdu, Milli Eğitim Bakanlığı için 2023-2024 eğitim-öğretim yılı ilk yarıyılı için hazırladıkları karneyi açıkladı. Durdu ve şöyle dedi:

“EĞİTİMDE SORUNLAR ARTTI”

“Eğitim Sen Eskişehir Şubesi olarak her eğitim döneminde Milli Eğitim Bakanına verdiğimiz karneyi sizin aracılığınızla kamuoyuna duyuruyoruz. Laik ve milli eğitimi bitirmiş milli eğitim bakanı başarısızdır. Toplumlar eğitimde söz sahibi olamaz. 2023-2024 eğitim-öğretim yılının ilk yarısı 19 Ocak 2024 tarihinde sona erecek ve iki haftalık yarıyıl tatili başlayacak. 11 bin 855 öğretmen arkadaşımıza ve 142 bin öğretmen arkadaşımıza iyi tatiller diliyoruz. Eskişehir’de 996 öğrenci. Eğitimde yaşanan sorunlar arttı. Türkiye’de eğitim sistemi uzun süredir önemli sorunlarla karşı karşıya kalırken, eğitimin temel sorunlarına çözüm bulunamıyor. Politikalar ilk yarıda artarak devam etti Eğitim Sen olarak bu eğitim döneminde tespit ettiğimiz temel sorunlar üzerinden Bakanlığımızı değerlendirdik.

“EĞİTİM HARCAMALARININ YÜKÜ YİNE VELİLERİN SIRTINA YÜKLENDİ”

Cumhuriyetimizin eğitimde yarattığı başarılar ÇEDES vb. desteklerle desteklenmediği için Bakanlık başarısız oldu. Protokollerle cemaatlere ulaştırıldı. MESEM uygulamasıyla çocuk işçiliği teşvik edilmiş ve milyonlarca çocuk personel ucuz işgücü olarak sermayeye kazandırılmıştır. İş kazaları nedeniyle onlarca çocuk işçi hayatını kaybetti. Öğretmenlik Mesleği Kanunu yeni eşitsizlikler yaratarak eşit işe eşit fiyat uygulamasına son verildi. Öğrencilerin beslenme sorunu büyüdü. Ücretsiz sağlıklı yemek hakkı konusundaki tartışmalar derin bir yoksulluğu ortaya çıkardı. Eğitimde ticarileştirme politikaları artarak devam etmiştir. Özel eğitime olan bağımlılık artmış ve kamu eğitim politikalarından vazgeçilmiştir. Eğitim masraflarının yükü bir kez daha velilerin sırtına bindi.

“EĞİTİM ARTIK BİR HAK DEĞİL”

Karnemiz ve yaşadığımız sorunlar eğitimin artık hem Eskişehir’de hem de ülkemizde bir hak olmadığını gösteriyor. Paranız kadar eğitim, topluluğunuz kadar konuşma hakkı ve takım çalışması norm haline geldi. Sorunu çözecek bir bakanlık yok. Öğrenciler, veliler ve eğitim emekçileri mutsuz ve umutsuz. Bu son 20 yılın hikayesi. Sürekli değişen bakanlar ve uygulamalar, uzun ve planlı olması gereken eğitim sürecinin bilimsel olarak yönetilemeyeceğini ortaya çıkarmıştır. 2023-2024 eğitim-öğretim yılının ilk yarısında eğitim alanında yaşanan gelişmeler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitimin yapısal sorunlarına ilişkin somut ve analize dayalı politikalar geliştirmede herhangi bir zorluk yaşamadığını göstermiştir. Okullardaki eğitim uygulamalarının yoğun şekilde dinileştirilmesi ve ticarileştirilmesi, siyasi-ideolojik amaçlar doğrultusunda alınan bilim dışı kararlarla birlikte okullarda uygulanmaya devam etmektedir.

“KAMU, BİLİMSEL, DEMOKRATİK VE LAİK EĞİTİM HAKKI”

Eğitim sisteminde yaşanan sorunların ülkede ekonomik, sosyal ve siyasal alanlardaki gelişmelerden başka ve bağımsız olmadığı açıktır. “Eğitim Sen, her geçen gün piyasa ilişkilerinin içine çekilen, milliyetçiliğin, ayrımcılığın ve inanç sömürüsünün referans alındığı bir eğitim sisteminde kamusal, bilimsel, demokratik ve laik eğitim hakkı için kesintisiz mücadelesini sürdürme kararlılığındadır. Okul öncesinden üniversiteye kadar bilimden ve laiklikten daha iyidir.”

tavashaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu